Kedai Aku & Dia – MELAKA

IMG-20151217-WA0017

Assalamualaikum  🙂 korang nk tau tak dekat Melaka memang banyak kedai makan tapi saya berjalan nk menuju ke jongker walk dan jumpa satu kedai yang sangat unik ,ada satu simpang ke kiri dan saya pun masuk ke kedai ” Aku & Dia”. Saya melihat keunikan sebuah kedai makan yang berkonsep antik dan klasik dah nama pun warisan kan tengok kedai pun dah tahu. Memang style tempat berniaga disini. kedai makan aku dan dia mendapat nama secara spontan pemilik kedai ini mereka berniaga sejak awal 90 an  lagi dari gerai kecil smpai lah rumah kedai.

 

 

kedai ini sangat terkenal dengan homemade cendol dan kuih buah melaka dengan nama lainnya “onde-onde”. Rasanya sangat sedap.  Semua makanan mereka buat secara demo masak didepan orang ramai. Ia juga salah satu tarikan pengunjung datang kesani untuk mencuba onde onde.Bayangkan masih panas korang boleh makan,tambah pulak bila dah jauh berjalan pekena cendol. Perhhh lega tekak. Mereka akan beroperasi seawal 3 petang hingg lewat malam.Harga pun sesuai dengan menu. Cendol dalam Rm 4.50 dan onde onde dalam 5 ketul Rm 2.00.memang berbaloi dan korang semua boleh lah mencuba sendiri nanti. 🙂

 

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s